En dag i storstaden

fredag 13 januari 2012

Är allt lite trött idag, kom hem vid ett tiden på natten och somnade väl vid två och sen upp vid kvart över sex.. ja inte mycket skönhetssömn där inte... Men utflykten till Zürich var lyckad. Först mitt uppdrag att ställa iordning inför utställningen och det gick finfint. Jättestor utställning med totalt ca. 120 fotografer.


Mission completed (bilderna är jättestor även om det inte syns på bilden och ligger på en vit möbel) 






Därefter åkte jag hem till Lea som bor i ett jättefint hus utanför Zürich. Fick en jättegod lunch och hade det mysigt. Sen in till stan igen och en liten shoppingrunda. Och fick med mig hem två godbitar. En jättefin blus ifrån det underbara, svenska märket hunkydory för halva priset och en jättesnygg svart kappa/jacka från Diesel även bara för hälften. Lönar sig att shoppa på rea:-). 




Därefter bar det av till utställningen. Gud vad mycket folk! Det bara kryllade av människor - stor skillnad på evangemang i Zürich och i Bern. Märks att Zürich är en storstad jämfört med vår lilla provins. Efter två glas bubbel och smalltalk och fina bilder så gick vi till en jättemysig italiensk restaurang och njöt av en buffalomozzarella och tomatsallad och svarta nudlar med en skaldjursås till (glömde ta kort:-), mums. Men en bild på två av mina tre bordsherrar blev det (Davu fotade):

Jag, Remo och Toni


Sen blev det sista tåget hem. Levin hade varit hemma ifrån skolan (tur att jag fixat plan B). Men var nog inte så illa, idag gick han till skolan igen. Och nu är det ju redan fredag och snart helg!




2 Comments »

This entry was posted on fredag 13 januari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “En dag i storstaden”

  1. Snygga inköp, det är toppen du har på dig på kortet?

    SvaraRadera
  2. Ja det är den jag köpte som jag har på mig:-)

    SvaraRadera

Använder Blogger.