En dag som inte går till historien

måndag 23 januari 2012

Idag är en sådan dag som man bara kan glömma och hoppas att den snart är över. Helgens program och nu den sömnlösa natten tog kål på mig och fick någon slags migrän idag. Blir så ibland när jag har stressat för mycket, ett molande i huvudet (bara en svag huvudvärk) men dessvärre illamående därtill. Kaya fick också stanna hemma, ville inte gå till tagesschule idag (när man "bara" går på kindergarten kan man ju stanna hemma en dag utan att vara sjuk). 


En liten promenad med lillhästen och lite röj här hemma var allt jag fixade, och sen blev det mest liggläge på soffan. En dag som denna är det skönt att inte behöva stressa iväg till ett jobb, skulle nog ändå inte uträttat något produktivt idag:-). My god, är det åldern som tar ut sin rätt. Förr kunde man ju vara ute och festa i dagarna tre och sen knata till jobbet som inget varit. Och nu har jag ju inte ens festat utan bara sovit lite för lite och haft lite för mycket att göra (okej, i fredags blev det en hel del vin, men var hemma klockan tolv!). Fast saknar inte de blöta och sena utekvällarna, ligger hellre hemma på soffan faktiskt (fast någon gång ibland som omväxling är det ju kul:-).


Nu får jag nog ta mig i kragen, Levin behöver lite hjälp med läxläsning och en middag ska det väl bli ikväll också. Och imorgon är det ju en ny dag och den blir ju mycket mer spännande än dagens, ska till storstaden (Zürich) och börja på min kurs som Social Media Manager. Då kan jag äntligen hoppa ur ridkläderna och mysbyxorna och klä upp mig lite presentabelt. 

Add a comment »

This entry was posted on måndag 23 januari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.