Snö och slask

onsdag 25 januari 2012

Här har vi full rulle idag. När barnen gått till skolan imorse begav jag mig iväg till landsbygden i Emmental, där det snöat riktigt rejält inatt (tur att vi har en fyrhjulsdriven bil, hade inte ens kommit upp dit jag ville utan.. däcken spolade ganska så bra ändå). Var hemma hos en tjej som jag funderar på att anlita för att rida in min lille Cardinale. Därefter hann jag med en kort promenad med lillprinsen i snön (som tyvärr redan är blötsnö). Jag blev inte alls särskilt glad när det kom snö för jag vill nämligen ha vår och var mycket nöjd med den här gröna vintern. Ligger förhoppningsvis inte kvar så länge. Nu har vi ätit middag och om en liten stund ska Kaya på simskola. 


Skolan igår var väldigt interessant. Kursen var fullbokad (16 personer) och det ska bli spännande att lära sig mer om social media. Jobbar man med kommunikation & marknadsföring idag så är det nog nästan ett måste att lära sig mer om alla dessa sociala plattformer (hrm säger man så på svenska). Vår värld blir ju allt mer en cybervärld och väldigt mycket kommunikation sker över internet via twitter, facebook, xing, linkedin, google, blogs... etc. Och jag kan ju bara höja mitt eget marknadsvärde (som egenföretagare) genom att vidareutbilda mig!

Såhär ser det ut hos oss idag


Add a comment »

This entry was posted on onsdag 25 januari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.