Väskor

onsdag 18 januari 2012

Ännu en underbar morgon med strålande blå himmel, kallt och frostigt. Men imorgon ska det vara slut på härligheten och börja regna. Typiskt, då jag har träning med Cardinale imorgon eftermiddag och vi har skjutit på det två gånger pga storm. Hoppas vädret håller sig någorlunda lugnt.


Efter sommaren ska ju Kaya börja skolan. Här i Schweiz har ju alla barn en stor, speciell ryggsäck/väska när det går till skolan. Och snart är det ju dags för Kaya att få välja en väska till skolstarten. Kanske en tjejig variant i lila eller rosa med fjärilar, eller en turkos, cool väska. Diskuterade det vid lunchen igår. Men nej, Kaya vill inte ha en ny, hon vill ärva Levins blå väska med en säl på, den är fin tycker hon. Ja det var ju väldigt förnuftigt och bra. Även om jag hade önskat mig något tjejigt...



Och jag själv förälskade mig i en väska när jag surfade runt lite på nätet. Såå snygg (fast det tyckte inte Remo). Vill ha... (nu sparar jag ju pengar när Kaya inte vill ha någon ny.... hehe). Får väl ta mig en funderare...


2 Comments »

This entry was posted on onsdag 18 januari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Väskor”

  1. Kaya är ju en förnuftig flicka. Jag har precis varit i stan och köpt tyg till nästa textilprojekt. Det blir ett lapptäcke till våra sängar på Öland. kram mor

    SvaraRadera
  2. Spännande:-), blir säkert jättesnyggt (och lite jobb att göra).

    SvaraRadera

Använder Blogger.