Vilken natt..

söndag 22 januari 2012

Igår kväll blev det soffhäng efter tacosmiddagen. Var helt slut efter den ansträngande helgen med tv hemma i huset och vernissage. Ridturen blev väldigt blåsig, halv storm över kullarna här men som tur var inget regn.


Och natten blev en sådan som man helst vill glömma. Kaya kunde inte somna igår och var vaken till kvart över elva... hon somnade sen i vår säng (och Remo hade flytt fältet och landat i hennes säng). Vid fyratiden står plötsligt Levin i sovrummet och har växtvärk i benen och vill sova hos mig. Klart att han får det, Kaya kommer varje natt och Levin nästan aldrig men när han kommer så har han ju samma rättigheter som sin syster. Då får Kaya ett vredesutbrott, mitt i natten! Hon vill inte att Levin ska sova i samma säng som hon och skriker och gormar. Har inte riktigt tålamod för sådant mitt i natten när jag blivit väckt ur min sköna, djupa sömn. Och mycket mer av den varan blev det inte, slutade med att Remo och Levin sov i en säng och jag och Kaya i en annan. Bara det att jag sov inte något mer och sitter nu här och är lika trött som igår kväll när jag låg på soffan... 

Add a comment »

This entry was posted on söndag 22 januari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.