Deja vu

torsdag 2 februari 2012

Tidig morgon igen. Klirrande kallt ute, och mörkt. Hade gett mycket för att få stanna kvar under det varma täcket. Men det är ju fredag iallafall, så tanken på att jag inte behöver stiga upp tidigt imorgon också gjorde det lite lättare. 
Följde med Levin ut i mörkret och kylan. Får mig att minnas min barndom. Det är en känsla. Mörkt, kallt, det knakar under fötterna när man går över snön. Känslan av att gå till skolan i vintermörker. Undrar hur många hundratals gånger jag gjort det. Får alltid detta deja vu när det är kallt och mörkt och Levin ska traska iväg. Men är faktiskt glad över att det inte är jag som är liten och ska gå där i mörkret. Jag får gå in i värmen igen och dricka kaffe:-). 

2 Comments »

This entry was posted on torsdag 2 februari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Deja vu”

  1. Det har jag inga minnen av alls faktiskt... :)
    Här är det ljust påm orgonen nu när jag kör Elliot till skolan. Finns vissa fördelar med att bo på landet..man får åka till skolan i en varm bil istället för att traska i iskylan ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när det blir ljusare! Ja åka bil skulle jag nog också föredra:-)

    SvaraRadera

Använder Blogger.