Ny vecka

måndag 6 februari 2012

Jag fryser och vill ha vår nu!!! Börjar undra om mina växter i trädgården överlever denna kyla, framför allt mina fina bambus och häcken som egentligen ska klara minusgrader, men kanske inte 17 minus!!! Tänk vad skönt med lite värmande sol, sitta på terassen och njuta av vårvärmen och den spirande naturen. Vill dit NU! Får väl trösta mig med att vi ju redan har februari och det inte dröjer så länge till.

Nu står förberedelser inför tisdagens födelsedag på programmet (och en del annat). Morgondagen skulle bli väldigt stressig eftersom har kurs i Zürich på eftermiddagen och födelsedagsfest på kvällen. Vet inte riktigt hur jag skulle få ihop den ekvationen. Men nu har jag upptäckt att morgondagens tema (corporate blogging, vill jag inte missa!) undervisas två gånger till i andra klasser så kanske, kanske kan jag byta och slipper åka till Zürich imorgon. Hoppas. För då har jag tid att förbereda en tapasbuffet som jag planerat!

Hör kommer lite inredningsinpiration lånat ifrån underbara mäklarna Alvhem Mäkleri & Interiör (www.alvhemmakleri.se). Kan kika i timmar på inredningsbilder och hämta inspiration till här hemma. Med små medel kan man förändra mycket, lite färg, kuddar, ljus, en pläd eller en ny växt och vips ser ett rum ut som nytt.


 Snyggt med turkosa vägger. Och bordet känner jag igen, ett sådant hade vi på Öland:-). Gillar blandningen av färg, trä och vitt. 
Harmoniskt sovrum i vitt
Underbar hall med plats att sitta ner (saknas i vårt hus). Älskar det mörka golvet!
Vitt, naturfärg och svart, snyggt

Add a comment »

This entry was posted on måndag 6 februari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.