Vår i luften?

onsdag 15 februari 2012

Vilket kaos det blev i detta lilla alpland idag när det snöade hela förmiddagen. Bilolyckor och köer på alla stora motorvägar. Tur att jag inte behövde åka längre än till stallet. Men på eftermiddagen blev det plötsligt plusgrader nere hos oss. Efter två veckors iskyla kändes det nästan som vår! Och ljust är det längre än till klockan sex, bådar gott det här tycker jag. 


Efter att ha ätit mackor två kvällar i rad så tyckte jag det var dags att laga något gott (tycker om att fixa god mat även om jag är ensam hemma). Så det fick bli en bit tonfisk och en jättegod sallad med olivolja, balsamico, honung och koriander därtill. När jag väl satt mig vid bordet så trillar det ner en kula ifrån vår fina, dyra Foscarini lampa med en högljudd smäll. Ja hur min tallrik såg ut därefter ser ni nedan (känns så väldigt typiskt mig...). Gott var det i alla fall...



Add a comment »

This entry was posted on onsdag 15 februari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.