Vilket kaos..

lördag 18 februari 2012

Lördagskvällen började definitivt inte som jag tänkt mig... Levins kompis Janis ska sova över hos oss och jag skulle ta fram madrassen som står i tvättstugan bakom vinskylskåpet. Brevid vinskåpet stod en kartong på högkant med en träkista innehållandes en fem liters vinflaska (lade inte märke till den, placerad på detta strategiskt okloka vis av min man..) och lyckas välta kartongen... flaskan går sönder och det bara rinner och rinner och rinner vin.... hela golvet var rött och jag var tvungen att rädda min vita tvätt som låg framför tvättmaskinen. Det rinner in under tvättmaskinen, under garderoben, överallt!!! Och det ser ut som jag typ mördat någon på tvättstugegolvet.... Så nu har jag skurat vin i typ en halvtimme och det luktar surt i hela tvättstugan. Skåpet får vi nog slänga ut nästa vecka (ett ikeaskåp gjort på spånskivor) och dra fram tvättmaskinen och skura. Men det får som sagt var vänta tills nästa vecka...


För nu ska vi ha lördagsmys i barnens anda.. Remo är inte hemma ikväll och jag ska tillsammans med tre barn äta hamburgare, pommes och marängswiss till efterätt. Titta på tv och äta chips. En sådan kväll som barnen gillar. Och en mamma som är helt slut...


En liten glimt av kaoset, visar inte bilden där hela golvet är rött, ser ju fruktansvärt ut..

Add a comment »

This entry was posted on lördag 18 februari 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.