En händelserik dag

onsdag 7 mars 2012

Nu ligger jag på soffan hos syster min, trött, mätt och belåten. Dagens resa började med frukost på tåget till Zürich och därefter en väldigt skakig flygning till Köpenhamn. Planet studsade till och med vid landning. När vi steg ut vid stationen i Hyllie möttes vi av en iskall vind, igen vårvärme här inte. Och dagens miss var när jag skulle köra ut med bilen ur parkeringshuset på Hyllie och mitt kreditkort inte funkade när jag stod framför bommarna. Det slutade med att jag och Kaya fick lämna bilen, gå ut i den isande blåsten och ta ut pengar så vi kunde komma ut. När vi väl var tillbaka vid bilen tappar jag biljetten och får springa efter den i blåsten (typiskt mig!). Men perfekt timing att min systers man kom på jobb till Schweiz igår så jag kunde ta över bilen och fortsätta min resa. 


Dagen avslutades med en underbart god middag (stora köttfärsbiffar, varm couscoussallad med färsk spenat, grillad paprika och varm brieost) och ett glas Amarone därtill. Väldigt gott var det!! Och nu är det soffläge som gäller. 


Dagens bästa citat kom ifrån Kaya, när vi stiger ur tåget i Bern efter tolv minuters resa för att byta till tåget till Zürich säger Kaya, "mamma, är vi framme i Sverige nu"?








Add a comment »

This entry was posted on onsdag 7 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.