En titt i gårdagens shoppingpåsar

onsdag 28 mars 2012

Måste ju säga att vi är ovanligt bortskämda med denna vår... sol och blå himmel var eviga dag (med stor risk att det blir för torrt här igen, som det var förra året). Hästarna har vi börjat vänja vid det kraftiga och gröna gräset (som ju kan vara farligt också) och de njuter i fulla drag. 


Ja det blev lite shopping igår efter skolans slut. Gårdagens föreläsning var inte så spännande (HR and recruting) och jag fick faktiskt anstränga mig att inte somna ett tag (skulle ju vara väldigt pinsamt). Sedan blev det lite shopping i Zürich. Fick med mig några fina tröjor till barnen och en mussepigg t-shirt och en fin blå sommarblus till mig själv. Hade tänkt att gå på HM också och köpa byxor till barnen (köper egentligen de flesta basickläder på HM till barnen, då de ändå får hål eller gräsfläckar efter typ två veckor). Mina barn kan jag köpa nästan vad jag vill i klädväg, de tar på sig det jag lägger fram och bryr sig egentligen inte alls om vad de har för kläder. Vet inte om det är ovanligt i den åldern (sex och nio). Men de är inte ett dugg interesserade av kläder (än så länge). Tror att Schweiz skiljer sig mot Sverige där, barnen interesserar sig inte lika mycket för kläder och utseende när det är barn här (upplever det så när jag ser mina barns klasskamrater. Men det ändrar sig nog när de blir lite äldre). Nu råkar ju mina barn ha en väldigt klädinteresserad mamma så det få dras med lite fina saker ibland, men kan tyvärr inte förvänta mig att det blir jätteglada över en fin tröja eller så.


Fina tröjor ifrån Scotch and Shrunk och Scotch R'Belle. Älskar deras barnkläder. Men får nog inte ta på dem när det kan bli gräsfläckar:-) 


Till min garderob

Add a comment »

This entry was posted on onsdag 28 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.