En trött mamma

lördag 17 mars 2012

Lördag och här är det full rulle. Och jag är trött, känner att det blivit för lite sömn denna veckan och imorse hade jag väckarklockan ställd på kvart över sju, alldeles för tidigt för min smak. Men hade en läkartermin med Levin (rutinkontroll, och ja man går till läkaren här på lördagar som om det vore en vardag). Allt väl och därefter blev det en snabb frukost (något jag inte heller gillar, helgfrukostar ska man ha tid för) eftersom jag skulle vara i stallet vid tio. Nu har jag ridit en lång runda, storhandlat och är hemma igen. Och förundras över varför ett hus som såg städat ut i går redan kan vara så stökigt och smutsigt... ibland känns det som om to do listan inte tar slut, tvätta, städa, fixa trädgården, rensa rabatterna, röja i källaren (som man knappt kommer in i för tillfället), rensa bland kläderna och sen har jag jobb att göra också... oj blev lite klagande denna lördag.... men riktigt så illa är det inte, fortfarande varmt ute och ikväll ska vi inviga grillsäsongen, blir kanske helt ok den här lördagen (fast lugn lär kvällen inte blir, ska passa två grannpojkar också, fyra barn varav tre killar och en vild dotter och lugn lördagskväll rimmar inte...).


Gillar harmoni och ordning hemma så jag kan slappa på soffan med gott samvete:-)


Add a comment »

This entry was posted on lördag 17 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.