Fika i solskenet

torsdag 15 mars 2012

Slutar aldrig att förvånas över hur stor glädjen är varje år när våren kommer. Man borde ju vant sig vid det här laget (medelåldern..) att det blir ljust, varmt och grönt igen efter en vinter. Men lika glad blir man varje år i alla fall. Det är som livsandarna som legat och slumrat vaknar till liv igen och man förundras över ljuset och värmen. Men härligt är det. 


Hade besök av min vän Evelyne i eftermiddag och hennes tiomånaders tvillingar (en kille och en tjej). Ja där vet man vad man har att göra säger jag allt. Och har nästan glömt hur det är att ha barn i den åldern som kryper runt och stoppar allt i munnen och man måste passa i tid och otid. Och två på en gång. Men söta är det och känslan av att bära en sådan där liten på höften är härlig (men jag är väldigt nöjd med mina två;-). Ja och sedan hade Kaya sin första blockflöjtsundervisningen. Hon fick en blockflöjt idag och var jättestolt. 


Och nu har lugnet lagt sig över casaneuhaus, barnen sover, mannen min är i Tessin på en fotografering och jag ska äta en thaisoppa med kyckling. Gillar att ha kvällar för mig själv ibland. 


Dagen till ära tog jag fram alla kuddar till vår utesoffa


Add a comment »

This entry was posted on torsdag 15 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.