Första middagen ute

onsdag 28 mars 2012

Nu har jag däckat på soffan som vanligt vid den här tiden. I morgon blir det sovmorgon, barnen har studiedag och vi ska ut och grilla i det fina vädret. Nu har vi precis avnjutit årets första middag utomhus! Efter att ha varit borta två kvällar i rad (ridning en kväll och Zürich igår) så tyckte jag det var dags för en god middag. Lagade en av mina stora favoriter, röd thailändsk curry med kyckling och ris till. Och vi satt ute klockan åtta på kvällen och det var riktigt skönt. Älskar när den här tiden kommer och man kan njuta av middagar och långa kvällar ute på altanen. 


Blev lite förändring i köket idag, en svart bricka som jag fyllt med allt jag behöver till hands när jag lagar mat, god olivolja, flingsalt och olika sorters peppar, balsamico och färsk rosmarin. Praktiskt och fint att titta på.





Add a comment »

This entry was posted on onsdag 28 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.