Golvinspiration

tisdag 6 mars 2012

Ny dag och fortfarande en hel del på to:do listan. Här ska packas, tvättas, handlas, ringas några viktiga samtal och hinnas med en sväng till stallet också. Sitter här vid datorn just nu och fryser! Hade redan vant mig vid värmen och så blev det så himla kallt igen. 


Har en favoritsysselsättning och det är att surfa runt på Hemnet och titta på fina inredningar, vilket jag gjorde i går kväll efter att räkningarna var betalda. Något som jag tycker är väldigt viktigt i ett hus är golvet. Tycker vita golv är otrolig snygga men föredrar faktiskt riktigt mörka trägolv. Vi har ju valnöt i precis hela huset (tom på gästtoaletten). Tycker det är fint men idag hade jag nog valt en ännu mörkare variant som rökt ek. Nackdelen med vårt golv är att det ljusnar med tiden, särskilt då vi har så många stora fönster. Och eftersom det är oljat så måste det oljas med jämna mellanrum. Tänker faktiskt olja det med färgpigment i vår så att det blir mörkare igen. 


Här några inspirationsbilder på mörka golv (lånade ifrån Hemnet)


Fint, men lite för rött i tonen för min smak

Snyggt!

TIne Ks kök med mörkt golv, lovely

En ljus variant, också fint

Sen hittade jag den här villan utanför Ystad, här skulle jag kunna flytta in direkt:-)


Add a comment »

This entry was posted on tisdag 6 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.