Klar sikt

fredag 30 mars 2012

Ja då var det fredag igen. Känner mig lite seg idag, det blev lite för lite sömn i natt och möjligtvis ett glas rött för mycket igår kväll (ja får ju skylla sig själv när man lägger sig halv ett och måste stiga upp vid sex). Blir lite många sena kvällar denna veckan då jag ska ut i kväll med min kompis Evelyne (äta på Lorenzini och svänga de lurviga på GluGlu). Får väl se hur länge vi orkar... för hennes del är det första kvällen ute sedan hon fick sina tvillingar för ett år sedan. Och jag, ja jag går minsann nästan aldrig ut längre (och dansar). På lördag är vi bjudna på födelsedagsmiddag så det fortsätter i samma anda. 


Ni skulle bara se vilka rena fönster jag har!! Jag brukar putsa mina fönster själv, men ibland behöver jag lite hjälp för att verkligen få det rent (halva huset består ju av fönster och vissa kommer man bara åt om man har rätt utrustning eller om man riskera livet och står på en smal avsats i tre meters höjd, vilket jag brukar göra...). Det är minst två år sedan jag lät dem putsas av proffs så idag var det dags igen. På tre timmar var de färdiga och nu kan man se ut i alla väderstreck igen utan att behöva undra var det är för en grå dimma som hindrar sikten. Särskilt när solen skiner igenom... (nu får det bara inte komma något regn..). 


Jag vet, jag tjatar om mitt körsbärsträd, men det är helt underbart just nu! Och vi får ju bara njuta någon vecka av denna prakt, tills det är överblommat igen. Så ännu en bild på mitt favoritträd.



Add a comment »

This entry was posted on fredag 30 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.