När man har en för tung väska

måndag 12 mars 2012

Jag reser alltid med för mycket packning, alltid. Men hur jag lyckades resa hem med en väska som vägde 30 kilo igår undrar jag också... (efter ynka fem dagar i Svergie). Fick i och för sig ha 40 kilo då Kaya också var med, men fördelat på två väskor.. hrm... Måste nog lära mig det där med att packa bättre. Men fyller man väskan med tidningar och godis får man väl skylla sig lite själv. Och nu kan jag frossa i alla dessa inrednings, skvaller och mattidningar i flera veckor.


Vi är ju en berest familj. Igår var jag hos min syster i Skåne och ikväll kommer hennes man (som ju också bor i Skåne och är fransman) hem till oss på middag. Det blir en rolig blandning av språk när vi träffas allihopa, svenska (småländska), tyska, franska och engelska talas i en salig blandning. Spännande det där tycker jag. Men nu blir det något mindre spännande, måste nämligen städa lite innan jag ska hämta barnen och får njuta av solen (glömde ju att säga att väderprognosen lovar sol i fem dagar och tjugo grader i slutet av veckan, då vill man ju helst bara ligga på altanen... hoppas det blir lite tid över till det denna vecka i alla fall:-).


Och att läsa har jag ju tillräckligt för de närmaste dagarna (har inte inhandlat alla själv, samlar ihop alla lästa tidningar när jag är hemma också)



2 Comments »

This entry was posted on måndag 12 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “När man har en för tung väska”

  1. Med det där godiset och alla tidningarna lär det inte gå någon större nöd på dig ;-).

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med svenska tidningar när man bor utomlands? Känner igen flera av de där tidningarna, jag prenumererar på alldeles för många tidningar. ;-)

    SvaraRadera

Använder Blogger.