Solsken och grått hår

lördag 24 mars 2012

Vilken underbar lördag! Går omkring barfota i klänning och det känns nästan som sommar! Bara ett litet moln framför solen... mina barn kommer nog att ge mig grått hår i förtid! Älskar de två rackarna men av någon anledning har jag nog välsignats av två stycken av den vildare sorten (ja dottern i alla fall..). Och idag hittade de som vanligt på fuffens igen. De sprang ut och in med ballonger fyllda med vatten tills jag sa att nu får ni faktiskt sluta. Plötsligt, när jag går härinne och dammsuger, ser jag grannen (en äldre man) komma springande med knytnäven i luften och ropar ilsket på Kaya. Jag går ut och undrar vad är det nu som har hänt? Då har mina två hjärtegryn roat sig med att slänga vattenballonger över häcken (ingen insyn mellan trädgårdarna) där de satt och åt lunch ute i godan ro. Ingen rök av Kaya och Levin längre, hittade dem inte ens när jag letade (därtill hör att grannens hus stod här innan vårt kvarter byggdes, då hade han fri sikt över snöbergen och betande kor utanför husknuten. Och nu har det växt upp ett helt nytt kvarter med nästan bara barnfamiljer. Och de två mest högljudda hamnade i huset jämte..). Ja grannfriden räddades av att barnen fick gå och säga förlåt och nu kan jag njuta av solen i lugn och ro igen (några grå hårstrån rikare), tills nästa bustreck sker..


Skenet bedrar...


 

4 Comments »

This entry was posted on lördag 24 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

4 Responses to “Solsken och grått hår”

  1. lillebror Martin24 mars 2012 kl. 08:23

    UNDERBART! Nu börjar det bli en riktigt intressant blogg! Jag kan se Kaya & Levin framför mig! Har för mig att våra barn var inblandade i samma lek förra våren, fast inte med samma konsekvenser....
    Underbart! Go Kaya!

    SvaraRadera
  2. Ja det var nog en hel del vattensprutande förra våren när ni var här:-), ja, jag skulle ju kunna fylla bloggen med saker som får mig att bli gråhårig... :-)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Ursäkta, men det var faktiskt lite småroligt ;-).

    SvaraRadera

Använder Blogger.