Tisdag morgon och golvtankar

måndag 26 mars 2012

Redan tisdag, dagarna bara flyger förbi... och idag är det ju Zürich och skolbänken som gäller igen. Idag tänker jag faktiskt ta mig en liten shoppingrunda i Zürich efter skolan (affärerna är ju öppna till åtta) och se om jag hittar något fint till vårgarderoben. Och barnen behöver också lite nytt, Levin har nog inga byxor som är hela längre (det dröjer typ två veckor sedan har han hål på knäna på nya byxor) och Kayas byxor har plötsligt blivit för små:-). Ja bättre om barnens kläder inte passar längre än ens egna.... 


Jag funderar lite på hur jag ska kunna få vår valnötsparkett i vardagsrummet mörkare igen. Vi har bott här i fem år nu och golvet har blivit så mycket ljusare. Har pratat med firman som vi köpte golvet hos och tydligen räcker det inte att olja med pigmenterad olja utan golvet måste slipas och sedan betsas med mörk färg.. Ja tål att tänka på, betyder ju en hel del jobb, alla möbler måste flyttas för slipning.


Älskar denna bilden av Danilla Wittes hus/matsal (http://daniellawitte.blogspot.com). Hittade bilden i Sköna Hem. Det är ett behandlat ekgolv. Älskar färgstämningen med mörkt golv, vita och bruna toner.



Vårt golv just nu, har blivit lite för ljust för min smak


Add a comment »

This entry was posted on måndag 26 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.