Våren är tillbaka

tisdag 20 mars 2012

Blev inget skrivande mer igår. Dagen ägnades åt djuren. Fick åka med en döende kanin (ja jag har då inga kaniner hemma..) till veterinären. Den tillhör stallägaren och eftersom hon opererat foten (stallägaren, inte kaninen) och inte kunde köra så var jag så snäll och åtog mig denna utflykt. Hoppas att det hjälpt något och den stackaren överlever. Sedan var det tandslipning och tandutdragning på min lille häst som gick så jättebra. Men ser ju lite läskigt ut när de står där drogade med en metallställning i munnen och tungan som nästan hänger ut. Men nu har han fina och slipade tänder och inget som ska vara i vägen för kommande inridning. Kvällen avslutades med en middag på Lorenzini med min kompis Sandra med god mat och en hel del skratt. 


Idag har våren kommit tillbaka efter att det spöregnade och tom snöade hela dagen igår (var välbehövligt). Så nu kan gräset växa och snart blir det dags att plocka fram gräsklipparen. Men nu är det Zürich och utbildning som står på programmet, community management heter dagens föreläsning. Spännande!



2 Comments »

This entry was posted on tisdag 20 mars 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Våren är tillbaka”

  1. Låter som en härlig dag det där ;-)...

    SvaraRadera
  2. Sv; Helt rätt tänkt tycker jag! Många sätter sig bara i soffan med en macka, bara för att de är hemma själva en onsdag. Men vad hindrar en från att göra det speciellt och mysigt ändå. Älskar att du också försöker sätta gulkant på de mest triviala situationer! :) Underbart!

    SvaraRadera

Använder Blogger.