En blöt morgon

måndag 30 april 2012

I morse när jag sömndrucken tittar ut i trädgården (stiga upp kvart över sex är inte riktigt min grej) upptäcker jag att skyddet på min utesoffa blåst av (det blåste nästan halv stor här i går kväll i en halvtimme och sedan var det över). Och nu har det regnat hela natten och alla mina fina kuddar var dränkta i vatten.. suck... var bara att släpa ner dem i tvättstugan så de torkar. Ser nämligen inte ut att bli någon sol idag tyvärr.


Jag har en ledig dag idag då barnen är i skolan och på fritids (här i Bern är man inte ledig första maj). Men jag ska ju egentligen gå i skolan idag men då den ligger i Zürich, som däremot har helgdag, så får jag en hel dag för mig själv:-). Och tänkte göra lite nytta av denna ledighet och fixa allt det som man inte hinner med annars, rensa barnrummen, städa min garderob, röja i källaren och tvätta berget med tvätt som ligger i tvättstugan. Ingen slappisdag här inte. Men först blir det en runda till veterinären med två katter som ska vaccineras. Tur att de regnar och kissarna ligger och vräker sig i soffan, annars hade jag fått springa ute och leta efter dem!


Underbart träd i blom som jag såg på min joggingrunda igår

2 Comments »

This entry was posted on måndag 30 april 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “En blöt morgon”

  1. Rabiesvaccin till Lila då!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det blir det:-), men behöver inte vaccinera förrän 21 dagar innan avresa.

    SvaraRadera

Använder Blogger.