Förverkliga en dröm

onsdag 18 april 2012

Det vi håller på med just nu, renovera vår lilla sommarstuga på Öland, är en dröm som blir verklighet. Jag har bott utomlands i 23 år. Att ha ett litet hus här hemma i Svergie och då på min favoritö Öland där jag har tillbringat alla mina somrar sedan jag föddes (med några få undantag) är verkligen en dröm som blir sann. Det är ju viktigt att ha drömmar. Och man ska alltid tro på att det någon gång uppfylls. Hade detta hus varit till salu för tio år sedan hade vi inte köpt det. Men förra året blev drömmen verklighet och nu är det bara lite arbete till innan vår lilla drömstuga är färdig.


Jag älskar att vara ensam i huset (som nu är en stor byggarbetsplats) och bara känna efter hur det kommer att bli. Det är en underbar ljus och solig plats som huset står på, fåglar som kvittrar och sol utan några skuggande träd tills den går ner bakom tallskogen. Inga nära grannar och utsikt över ängar, skog och mot havet. Det är en plats där man känner sig rofylld och jag kommer att älska detta lilla hus! 


Idag har vi kommit ännu en bit med vårt arbete. Väggen där köket kommer att bli börjar ta form. Jag har målat tak och förundras över att mina armar inte värker. Och har satt upp vävtapet (som sedan ska målas)! Bara en sådan sak, är faktiskt lite stolt!! Har lagat en västerbottenost paj också, serverade den med rödlök, cremefraiche, caviar och sallad. Efter en arbetsam dag måste vi ju njuta av en god middag också:-). 


Det blir mycket "byggbilder" just nu, men måste ju dokumentera allt:-). Ser fram emot att få visa före och efter bilder..


Taken i sovrummen är färdigmålade. Nu ska vävtapeten upp och sedan målas vit. Blir nog fint när det är färdigt. 

Avslutar kvällen med nya numret av min favorittidning Elle Mat och Vin som jag hittade i tidningshyllan idag

Add a comment »

This entry was posted on onsdag 18 april 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.