Gårdagens långfredag

lördag 7 april 2012

Ja den där långfredagen blev ganska så spännande igår. Det är ju inte varje dag man har ett helt filmteam bestående av fyra killar som kollar ljus och inställningar i ens vardagsrum. Och hade jag vetat att de var så många som skulle komma så hade jag presenterat ett lite snyggare jag. Men när jag stod där på trappan osminkad (men nybadad i alla fall) och med hemmamysbyxor på och insåg att hela varadagsrummet var fullt av folk så var det för sent att vända om.... så det vara bara att göra det bästa av situationen:-). De var här för att kolla in ljus och inställningar till den kommande filminspelningen i början av maj. 


Därefter blev det middag tillsammans med svärmor. Aperetifen kunde vi servera utomhus då solen behagade sig att titta fram och det faktiskt var riktigt varmt. Den fyllda fläskfilen och risotton var underbart god. Ja det var vår långfredag det och nu är det redan lördag, en regnig sådan. Det väntar lite matinköp och en tur till IKEA där vi ska titta på kök till vårt Ölandshus. Lite mer om det senare.


Påskdukning i blått och grönt


Kvällen till ära hade jag min fina tunika ifrån Hunkydory (ja den fick jag på mig efter att alla snyggingar gått...). Jag får förrästen en ihoptryckt hals på de här spegelkorten då spegeln hänger lite lågt. Får nog ändra på det...

Aperetif med ägg. Här knackar man äggen mot varandra och ser vem som är bäst 

Fylld fläskfilet med basilika, persilja, rosmarin, vitlök och mozarellaost, lindad med bacon. Karljohansvamp risotto och rödvinsås därtill. 

Add a comment »

This entry was posted on lördag 7 april 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.