Godmorgon fredag

fredag 27 april 2012

Ja denna veckan gick då i rasande fart och nu är det redan fredag och en strålande solig helg väntar. Skulle ju berätta lite om gårdagens besök hos psykologen... ja det är ju så att vår dotter Kaya är ett riktigt yrväder och det är inte alltid så lätt att uppfostra henne. Hon har vissa tendenser som kan tyda på adhd, så därför har jag bestämt mig för att vi ska utreda detta. Det handlar ju främst om att vi ska kunna ge henne bäst möjliga stöd (om det behövs) nu när hon börjar skolan. Men måste ju säga att jag ibland tvivlar lite fram och tillbaka, hon är ju oftast bara en glad och pigg sexåring med en mycket stark vilja. Får väl se vad de kommer fram till, ska bli spännande i alla fall. Ja igår när vi var färdiga med det första samtalet så skulle Kaya plötsligt börja rita något och ville inte sluta. Jag sa till henne flera gånger att vi måste gå och psykologen började bli lätt stressad för att hon hade bestämt tid för lunch. Och då blev hon sådär arg och högljudd som hon blir ibland, var kanske bra att hon fick se det:-). 


Nu kommer rörmokaren som ska laga mitt rinnande avlopp... så vi ses senare! 


Vi var och valde ut nya glasögon också. Kaya behöver glasögon då hon skelar lite. Syns inte så väl men hon kan inte fokusera på nära håll och det är tänkt att hon med glasögon ska träna ögonmusklerna så att hon inte behöver glasögonen när hon är äldre.

1 Comment »

This entry was posted on fredag 27 april 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Godmorgon fredag”

Använder Blogger.