Här ska det drickas kaffe!!

torsdag 26 april 2012

Fullt upp här... trots det strålande sommarvädret (sol och tjugofem grader) så är jag lite smått irriterad.. för känns som jag inte hunnit med någonting denna veckan utan bara kör runt för att jag har en massa terminer som ska passas och barnen ska sysselsättas eller lämnas till passning (då de är lediga). Här hemma ser det ut som en bomb slagit ner och jag har inte ens packat upp väskorna sedan vi kom hem ifrån Öland. Avloppet i bardrummet är det stopp på och jag har försökt åtgärda det men nu rinner det istället, så måste ha hjälp med det. Allra helst vill jag lägga mig i soffan ute och njuta av solen... men kan liksom inte koppla av när jag har en massa att fixa... Halva dagen gick åt till ett besök hos psykologen med vårt yrväder Kaya (ja ni läser rätt, psykologen:-). Lite mer om det senare i ett utförligare inlägg. Och därefter optikern. Lite mycket klagande precis nu, men något bra har jag att berätta (förutom att solen skiner:-), har köpt en ny kaffemaskin, så att jag äntligen får dricka kaffe igen!! Den gamla funkade nämligen inte längre som den skulle och nu har jag tänkt att lämna den till lagning så att den får följa med till Ölandshuset (hoppas det går att fixa) och här hemma fick det bli en ny nespressomaskin. Så innan jag tar itu med allt så får det nog allt bli en Latte och en muffin därtill i solen ändå:-).


Räddaren i nöden, min kaffemaskin med mjölkskummare!

Add a comment »

This entry was posted on torsdag 26 april 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.