Mycket åkande

lördag 14 april 2012

Nu har solen återkommit till ön och vi njuter av den fina utsikten över havet. Visserligen ganska så kallt men det gör inget. Igår blev det en resa till Kalmar igen, i ösregn. Kändes som hela ön stod under vatten och man fick parera vattenpölarna på vägen. Det blev en lång vända till Bauhaus där vi tittade på golv och vävtapet till sovrummen (som ska målas vit). Då vi hade väldigt mycket tid på oss då mannen min missade första tåget i Köpenhamn så fick det bli lite shopping också (fanns liksom inget annat att göra:-). Och jag slutar aldrig att förvånas över hur lite serviceinriktade vissa svenskar är (jämfört med Schweiz i alla fall). Tjugo över fem så tänkte jag och Levin ta en fika på ett litet konditorie, en capuccino till mig och en varm choklad med grädde till Levin, svaret vi fick när vi skulle beställa, "eftersom vi stänger vid sex så har jag redan stängt av kaffemaskinen, så ni får ta en dryck ur kylen eller bryggkaffe istället". Varför stänger man av kaffemaskinen mer än en halvtimme innan stängningsdags? 


Nu väntar en solig dag och en tur till färgaffären. 


Vårt favoritgolv, vinage oak





Levin väntar på pappa vid stationen 



1 Comment »

This entry was posted on lördag 14 april 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Mycket åkande”

  1. Far och son samanstrålar på en järnvägsstation i Kalmar efter att ha rest över hela Europa, det är verkligen som i en saga!

    SvaraRadera

Använder Blogger.