Vit, vitare, vitast

måndag 16 april 2012

Nu börjar jag bli expert på att måla gammal, gulnande träpanel vit. Så om någon behöver tips så är det bara att fråga:-). Vi började måla förra hösten och kvistlackade två gånger, grundmålade en gång med spärrvit och målade därefter två lager av en bruten vit täckfärg. Men nu när vi kom hit så lyste det igenom vita fläckar där vi kvistlackat. Det betyder att det blivit ett genomslag överallt där vi inte kvistlackat, inte så bra tyckte jag. Så det var bara att köpa en stor burk vit täckfärg och måla en gång till. Men blev faktiskt väldigt nöjd med den vita färgen, snyggare än den brutna vita jag valt förra året. Började även att måla taken i sovrummen och i morgon blir det en andra runda med färg. Vitt ska det bli! Medan jag målade så skruvade Far och mannen min ihop stommarna till köket. Tänk när jag kan ligga i vardagsrummet på soffan med en bok och njuta av utsikten och bara ta det lugnt och ha semester, men ligger en hel del jobb framför oss innan det blir verklighet. Har många ideer om inredning som jag ska visa också. Är ju inte så ofta man får ett helt litet hus att inreda helt ifrån början:-)


Vitt blev det i hallen idag


Och ett hål i väggen mellan kök och hallen då elektrikern kom och tog bort den gamla säkringslådan. En ny kommer upp när den nya köksväggen är färdigbyggd. 

Det syns att jag har jobbat idag:-)

3 Comments »

This entry was posted on måndag 16 april 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

3 Responses to “Vit, vitare, vitast”

  1. Bra jobbat... Medan ni sliter så ligger jag här i godan ro och snusar på mina fluff-bebisar :)

    SvaraRadera
  2. Nu har ni ju kommit igång ordentligt! Räknar med bilder varje dag nu!

    SvaraRadera
  3. Snart får jag också snusa på dem:-)

    SvaraRadera

Använder Blogger.