Bråda dagar

torsdag 24 maj 2012

Har fullt upp just nu. Ja först var det ju filminspelningen och nu måste jag förbereda inför dopet. Handla, baka, förbereda maten, piffa här hemma, köpa blommor.. Ja listan är lång. Hittade jättefina skor till Kaya till dopmt men var inte riktigt nöjd med klänningen jag beställt till mig själv, tyckte jag såg lite ut som ett hus i den så den skickade jag tillbaka och nu har jag inhandlat något annat som jag visar lite senare. Och jag är nöjd! Som på beställning har vi fått underbart sommarväder också, så kan duka upp i trädgården på söndag. Vi ska ju ha grillfest i trädgården. Grillningen sköter vi inte själva, har gett det i uppdrag så det kommer en kille med kött och grill och hela faderullan och han sköter den biten (har tillräckligt att stå i ändå:-). Jag ska göra en salladsbuffet och tre olika tårtor. Så nu ska jag skriva en inköpslista (något jag aldrig gör annars, men med risken att glömma något så får det bli en idag). 


Jordgubbsäsongen har börjat här och de schweiziska gubbarna är såå goda. Det bästa av allt, när säsongen är slut här så åker vi ju till Sverige och kan mumsa på de svenska gubbarna
 Underbara blommor som blev över efter filminspelningen
 Och Kayas nya skor till dopet

1 Comment »

This entry was posted on torsdag 24 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Bråda dagar”

  1. Vilken trevlig helg ni har att se fram emot, även om det medför lite jobb också med bakning etc vilket iofs ofta är roligt. Lycka till och tur med den fina vädret!

    SvaraRadera

Använder Blogger.