Bygget framskrider

fredag 18 maj 2012

Ja det händer faktiskt en hel del på vårt Ölandshus i dessa dagar (och som jag skrev igår så vill jag inget hellre än att åka dit...!). Tillbyggnaden som ska bli badrum börjar ta form och parkettgolvet är lagd i vardagsrum/kök och i en del av sovrummen. Funderade på att det blir inte lika enkelt att måla färdigt väggarna när jag kommer för jag kan ju inte kleta på golvet längre:-). Min bror förser mig just nu med dagfärska bilder så jag kan visa vad som hänt. 


Här har vi fredag morgon, en ledig sådan och grått, regnigt väder ute (var tog det fina vädret från igår iväg?). Ja får bli lite städning och kanske en runda till istället för att ligga i solen. 


Ja detta ska bli ett badrum. Huset kommer ju att bli svartbrunt med vita knutar och taket blir nytt (takplåten, nu är det gammal papp på huset). 



 Här ser man det nya golvet i vårt sovrum, ett plankgolv med lite äldre utseende, vintage oak (och hur jag kletade på golvet när jag målade taket..)

Bror min provar var toaletten ska stå och höjden på det runda fönstret. Vi ska nämligen ha utsikt över kohagen när vi sitter på toaletten:-)


Add a comment »

This entry was posted on fredag 18 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.