En slapp söndag

söndag 20 maj 2012

Jag var allt lite trött idag efter den sena kvällen med gäster. Så blev inte så mycket gjort. Förutom en ridtur eller mer promenad med min lille häst. Lyckades med bravaden att  att inte hitta rätt väg (känner inte till omgivningarna så bra där han står nu) så fick vända om till slut och promenera tillbaka. Det var klibbigt och fuktvarmt och törstig var jag också. Cardinale är så otroligt snäll och okomplicerad. Jag kan stiga av och promenera, sitta upp igen och allt utan några problem eller diskussioner (är nog inte alltid självklart med en treåring som håller på att ridas in). Bara när vi skulle korsa en bred vattenränna (eller vad det nu kan heta på svenska.. har nämligen aldrig sett en sådan i Sverige.. men eftersom detta alpland är väldigt kuperat så finns det ofta nergrävda vattenrännor i skog och mark). Han tyckte den såg väldigt skum ut. Men efter lite övertalning var det inget problem heller. Eftermiddagen gjorde jag inte många knop, slappade ute på soffan och bakade en chokladkaka med Kaya. Och nu sängen nästa! 


Fick ett kort till idag på vårt sommarkök som nu är färdigt. Vilket jobb min Far och bror har gjort i helgen (inget soffläge där inte)! Nu fattas bara kakel, panel och lite vit färg och sedan är allt perfekt. Är så nöjd! Men allra  helst vill jag ju se det i verkligheten, men än så länge får jag nöja mig med kort. 



Add a comment »

This entry was posted on söndag 20 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.