I sommar ska jag bygga en bänksoffa!

tisdag 1 maj 2012

Nu börjar jag så sakteligen vakna här (ja uppstigen är jag sedan kvart över sex). Vissa nätter sover man djupare än andra och i natt var det en sådan natt. Kaya kom in mitt i natten och det tog en hel evighet för mig att förstå att hon ville lägga sig mellan oss, då hon frågade om vi kunde flytta oss lite. 


Jag funderar ju mycket på inredningen i vårt Ölandshus och har tänkt att jag ska bygga någon slags bänksoffa ute på altanen. Och igår hittade jag en bild och nu vet jag precis hur den ska se ut!!


(Bilden snodde jag hos bloggerskan malenami, som i sin tur snott den här...)


Precis något sådant har jag tänkt mig! Med en bekväm madrass och en massa kuddar så men kan sitta eller ligga och mysa eller ställa dit ett bord om man vill ha extra sittplatser. Jag har nog en hel del att pyssla med i sommar ser jag.. (inreda, måla, snickra...).


Nu blir det en sväng till min underbara häst Cardinale och därefter till stan över lunchen, då Levin är bjuden på kalas i eftermiddag och vi måste köpa en present (här i Schweiz är barnen alltid lediga på onsdag eftermiddagarna). 

Add a comment »

This entry was posted on tisdag 1 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.