Inreda vårt smultronställe

tisdag 15 maj 2012

Ja då var det tisdag igen och dags för min sista dag i skolbänken. Måste skriva ett arbete också och sedan får jag mitt diplom som social media manager, juhuiii (och har kanske en första kund, ska på ett möte nästa vecka och hoppas på att få skriva en offert..). Måste erkänna att jag är ganska glad över att slippa åka till Zürich varje tisdag. I kväll ska jag träffa en gammal vän, Lea, i Zürich på kvällen och vi ska gå ut och äta. 


Nu närmar sig sommaren med stormsteg och inredning av vår underbara lilla stuga på Öland. Har ju funderat mycket på möbler, vill ha mycket vitt, blandat med lite svart och gärna lite asiatiska influenser. Har sammanställt ett collage med mina önskemöbler... lite nytt och lite nött, lite svart och mycket vitt.


Soffa och fåtölj Ektorp, Ikea. Bord Ingatorp, Ikea. Stol Ilva. Det svarta skåpet är bara en meter högt, mer som en byrå. Letar efter ett svart skåp till ett bra pris i denna stilen. Eller kanske en svart byrå. Hade först tänkt mig ett högt skåp men tror det tar lite för mycket plats så det får bli något mindre. Bordet har bra mått för att passa in, det finns ju inte plats för ett jättestort bord, men detta kan man dra ut om man är många. Stolen gillar jag, men måste se den i verkligheten först. Har ett Ikea alternativ också. Kanske jag blandar lite och köper olika stolar. Eller om jag har tur hittar jag lite udda pinnstolar på blocket. Det ska bli så spännande att se hur det ser ut när det är färdigt.. kan knappt vänta... Just nu händer det en hel del och hade helst varit där själv och hjälpt till.. Golv läggs, kök och badrum byggs. Min dröm blir verklighet!!

1 Comment »

This entry was posted on tisdag 15 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Inreda vårt smultronställe”

  1. Underbart och jättefina saker. Jag letar också efter ett skåp, men nu lutar det åt att snickra ihop ett då jag inte heller hittar något i rätt storlek. Stolen tror jag är jättefin, vi letar också (nu har vi fällstolar från IKEA så länge). Vi får ta en loppistur i sommar! kram

    SvaraRadera

Använder Blogger.