Sol, regn, varmt och kallt...

lördag 12 maj 2012

Ja det är väldiga svängningar när det gäller vädret här just nu... Igår hade vi högsommar och trettioen (!!) grader och idag regn och tretton grader! Jag föredrar ju det tidigare, även om jag tycker det var lite överdrivet varmt för årstiden. För har vi trettio grader i maj så blir det typ trettiosex i augusti och det är definitivt för varmt... Men vi njöt av dagen och slappade på terassen. Barnen ville ju åka och bada (jag också) men gick ju inte för att Kaya har fingret i bandage. Hon ska röntga fingret på måndag också för att vara säkra att allt är ok. 


Jag planterade ett magnoliaträd i trädgården igår och lyckades i den vevan få en jättestor speta djupt in i fingret (ifrån träaltanan). Försökte nog i en timme att få ut den men lyckades inte. Så nu har jag ett ömt finger och funderar på om den luringen kommer ut av sig själv?


Ja och vad ska vi pyssla med denna regniga dag? Städa, handla (får besök ikväll), rida och tvätta!! Har ett berg i tvättstugan!


Hoppas innerligt att det inte är bara hemma hos mig det ser ut såhär...

Add a comment »

This entry was posted on lördag 12 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.