Sommarkök

lördag 19 maj 2012

Jag älskar ju att laga mat! Och kan knappt vänta tills jag får stå i mitt sommarkök i Ölandshuset och förbereda kvällens grillning ute i solen... Fick nya bilder igår och nu börjar den drömmen ta form och likna en verklighet. Otroligt var min Far och bror gjort bara på en dag! 


Såhär såg köket ut när vi köpte huset förra året. Vi funderade ganska så länge på hur vi skulle bygga om köket. Eftersom rummet inte är så stort blir det ganska så trångt med ett "korridor" kök som på bilden men att ta bort halva köket kändes inte heller som en bra lösning. Tills jag fick iden att vi skulle förlänga väggen mot hallen och på så sätt har vi fått ett ganska så stort kök och rummet har blivit öppnare.
Såhär såg köket ut igår. Jag är jättenöjd!! Det blir vitt kakel ovanför arbetsytan och det svarta kylskåpet, som ska stå till höger om fönstret, skymtar i hörnan. Det enda jag inte har bestämt ännu är knopparna på luckorna.. vet inte riktigt vad det ska blir ännu. 
Även utbyggnaden börjar ta form och fick väggar igår
På den sidan där stegen står blir det ett avlångt fönster också

4 Comments »

This entry was posted on lördag 19 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

4 Responses to “Sommarkök”

  1. Man får mycket gjort när du inte är där och petar i sådant som du inte förstår! ;-)
    Idag träffade vi Marie på kosläppet i Dödevi.

    /Martin

    SvaraRadera

Använder Blogger.