Tiden flyger

torsdag 3 maj 2012

Känns som dagarna bara flyger förbi. Knappt uppstigen och nu är det redan kväll och jag ligger på soffan framför tv:n med mac booken i knät (multitasking:-). Kan surfa runt i timmar och leta gamla möbler till vårt Ölandshus. Vill ju gärna blanda lite nytt och lite gammalt och har ju mina ideer och föreställningar men det är inte så lätt att hitta det man söker. Just nu letar jag efter ett soffbord och ett skåp eller en byrå. Får gärna vara gammalt som jag kan måla om. Men är inte så lätt att hitta gammalt som inte kostar så mycket heller, oftast så är det ju ännu dyrare än nytt. Eller billigt, fult och slitet. Har spanat in en kista som skulle passa väldigt bra som soffbord (med plats till förvaring också).



Ja och idag var jag ju och åt lunch på Tagesschule i skolan också. Vår skolmat kan man nog inte jämföra med genomsnittet utan måste verkligen ge tummen upp. Skolan har ett eget kök och en egen kock som lagar maten varje dag. Just nu har de länder som tema och idag var det Tyskland. Till förrätt blev det en ananas och druvsaft med lite nötter till. Därefter sallad, potatismos och en slags stora köttbullar i en jättegod vit sås. Till efterrätt chokladpudding med grädde (en kille fyllde år och då får de önska sig en efterrätt). Ja bättre mat än hemma vid lunchen måste jag säga:-). Besök av prästen har vi haft också. Ja inte för att vi är särskilt heliga i denna familjen men för att planera detaljerna inför Kayas dop. Det blir nog bra det också, men har en hel del att fixa och trixa tills dess. 

Add a comment »

This entry was posted on torsdag 3 maj 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.