I'm singing in the rain...

tisdag 12 juni 2012

Gråare och tristare än idag kan det nog inte bli... ska regna hela dagen, urk. Men hoppet finns, till helgen ska det bli sol och tjugonio grader så jag väntar tålmodigt. Ska på en rutinkontroll med Kaya hos skolläkaren idag vid elva så blir inte så mycket gjort denna förmiddag. Och i eftermiddag ska jag och Kaya till stan och köpa en skolryggsäck och ett pennskrin (skolväskan och pennskrinet är något mycket viktigt här i Schweiz när man börjar ettan). Imorgon blir det skolbesök och då får man ta med sig sin nya väska (ja är ju inte helt nytt för henne då kindergarten också är integrerad i skolan). Men visst är det ju spännande när man ska börja i ettan! Här går barnen fyra veckor till i skolan (denna vecka också räknad) innan sommarlovet (som varar i fem veckor) börjar. Inte så långt om man jämför med Sverige men så har vi ju tre veckor var ledigt på våren och på hösten också. Det blir fem veckors skola efter sommarlovet och sedan tre veckor ledigt igen. 


Fisksoppan igår blev väldigt god så lägger upp receptet. Mina receptet varierar ju gång för gång eftersom jag improviserar väldigt mycket i köket. Så det är ju faktiskt bra att skriva ner dem. Mängd efter eget tycke, jag går på känsla där. 

 

Add a comment »

This entry was posted on tisdag 12 juni 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.