Jag är en tidningssamlare

måndag 18 juni 2012

Det finns något som jag lägger pengar på när jag är hemma Sverige, tidningar. Särskilt inredningstidningar. Köper aldrig så många här i Schweiz och tycker att de schweiziska och tyska tidningarna inte är lika bra som de svenska. Jag riktigt frossar i tidningar när jag kommer hem och min favoritlista är lång... Sköna Hem, Hus och Hem, Lantliv, Elle mat och vin (en av de största favoriterna), Lantliv Mat och Vin, Damernas.. ja bara för att nämna några. Och jag sparar nästan alla inredningstidningar (därför är mina väskor alltid så tunga..). Och just nu håller jag på och plöjer igenom alla gamla sommarnummer och letar inspiration till vårt Ölandshus. För, som jag har skrivit flera gånger, det händer nog bara en gång i livet att man har ett litet hus där man får börja helt ifrån början. Det finns inga gamla (eller nya heller för den delen) möbler eller köksutrustning som man kan använda (förutom några ytterst få grejer som fick stanna kvar när vi tömde huset). Och vi bor så långt bort att släpa med sig saker härifrån är ingen större mening heller. Ett tomt litet hus att inreda. Inreda  för många år framåt. Ett litet hus där vi ska njuta av den härligast tiden på året, sommaren. Mitt eget lilla hem i Sverige med hela familjen runt knuten. Det är inte så dumt när man bott utomlands i tjugotre år. Ja det är inte så konstigt att jag längtar att få komma dit:-). 


Dessa godingar kan man bläddra i om och om igen

3 Comments »

This entry was posted on måndag 18 juni 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

3 Responses to “Jag är en tidningssamlare”

  1. Var på öland har ni ert hus? Eller tomt ? Vi befinner oss 1,5 mil norr om borgolm. Så kul att få bygga och inreda som man själv vill! Jag har gjort det med vårt hem som vi bor i nu:) kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag är likadan. Alla glossiga magasin ligger i travar härhemma. Lite svårt att hitta bra förvaring för alla då jag ogärna vill slänga. Nu har jag plockat ihop alla gamla Lantliv som skall få hänga med till ön. Bra inredning och goda recept för sommaren. kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Tror alla drar till öland i sommar!
    Kul att få något hemma när ni bott så länge utomlands!
    Jag kommer ihåg för länge sedan, då jag träffade en kille som bodde i Schweiz, han skulle komma hit, hade bokat biljett och allt var ordnat, men han bangade ur, för han var rädd för sina känslor att det skulle bli för jobbigt att inte kunna träffas så ofta! Annars kanske jag också bott i Schweiz.
    Har också travar med inredningstidningar!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Använder Blogger.