Peppar vad gott!

torsdag 21 juni 2012

Ännu en solig morgon här i alplandet. Levin har skolresa idag, de ska åka tåg till Neuchatel, gå på museum och göra en vandring. Det var en uppspelt liten kille jag satte av på stationen idag:-). Jag är allt lite trött då det blev lite sisådär med sömnen i natt. Även om barnen är ganska så stora och sover bra över lag, så händer det ibland att vi vaknar på morgonen och trängs allihopa i en säng. Dålig sömn och stel nacke brukar vara följden av en sådan natt... 


Igår köpte jag något så underbart gott. Jag älskar nämligen svartpeppar och har det (i stora mängder) på nästan allt. Och nu hittade jag denna underbara pepparn "Pepe Valle Maggia" ifrån italienska delen av Schweiz. Den är blandad med kryddor, lite vitt vin och grappa, vilket gör pepparn lite fuktig (och den ska stå i kylskåpet). Väldigt mild och kryddig smak och passar till allt. Måste nog köpa en burk och ta med mig till Öland också. Ska prova den till grillat ikväll då vi får besök av Remos familj. 


2 Comments »

This entry was posted on torsdag 21 juni 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Peppar vad gott!”

  1. Ta med en till oss nästa vecka, om du har plats i packningen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag fixa, tar ju inte så mycket plats:-)

      Radera

Använder Blogger.