Solen är tillbaka

torsdag 14 juni 2012

Ja äntligen har det efterlängtade sommarvädret kommit tillbaka! Man blir genast på gott humör! I Igår kväll var jag ute och red på Cardinale och det spöregnade. Han tyckte det var lite konstigt när asfalten blev alldeles våt och glänste svart. Mycket man måste lära sig när man är unghäst. Och fick se en helt underbart vacker regnbåge, väldigt speciell stämning med sol, regn, vajande sädesfält och en gigantisk regnbåge. Synd att jag inte hade kameran med mig.


Ja för att tala om fotografering. Jag cyklade ju iväg en morgon för någon vecka sedan för att ta kort på ett vallmofält här i närheten. Idag så var det ett kort på precis det fältet i vår dagstidning, förmodligen fotograferat av deras fotograf. Och måste faktiskt säga, utan att skryta, att mina bilder (som hobbyfotograf) var mycket finare. Att titulera sig fotograf är nog inte så svårt men att ta fina bilder är inte alltid så lätt. 


Degens bild i tidningen (ja den är faktiskt så grå och suddig)
 Mina foton vid samma fält

1 Comment »

This entry was posted on torsdag 14 juni 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Solen är tillbaka”

  1. Så vackert med vallmo!
    Vilken fin blogg du har, kommer gärna tillbaka och kikar,
    Johanna

    SvaraRadera

Använder Blogger.