Trettiotre graders sommarhetta

söndag 17 juni 2012

Ja vad pysslar vi med i denna sommarhetta? Ridturen i skogen var underbar och min lille unghäst snäll som vanligt (inte helt självständigt för en treåring ensam ute i skogen). Visst, ibland ser han också farliga saker och man måste övertala honom att gå vidare, men det funkar alltid:-). Barnen ville inte iväg och bada på eftermiddagen och det var helt efter min smak då det är smockfullt i badet en söndag som denna. Så nu hänger vi här hemma, slappar i trädgården, dricker stora glas med flädersaft och mycket is i och allt går lite långsammare än vanligt. Men det är ju helt ok en söndag när det är över trettiograder och luften dallrar av värmen (och precis när jag skrivit färdigt detta var det slut på idyllen, Kaya fick ett vredesutbrott och stormade in och välte mitt saftglas över hela bordet och tänkte slänga datorn i golvet innan jag hann hejda henne...).


Klätterrosorna har slagit ut

 Har ett hav av lavendel i trädgården. Vill jag ha på Öland också, doftar ljuvligt




Add a comment »

This entry was posted on söndag 17 juni 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.