En dag i Kalmar

lördag 21 juli 2012

Ja det blev nästan en heldag i Kalmar igår. Ikea, Bauhaus och en runda på stan. Lite grejor till huset, lite kläder till barnen och par supersköna hemmabyxor ifrån Noa Noa och en tröja till mig. Det är ju rea överallt och jag gillar inte riktigt röran i affärerna när det är rea. Hittar sällan något och oftast tycker man ändå att höstnyheterna är finare. Såg några snygga höstplagg ifrån Hunkydory på min favoritaffär kompaniet. Men väntar tills vi åker hem om två veckor, då kanske de fyllt på lite mer:-). Nu njuter jag av tystnaden här hemma. Barnen har åkt med Mormor och Morfar för att plocka kantareller. Och smhi har utlovat varmare och soligare väder nästa vecka, låter ju nästan som semester eller hur:-). 


Lämnar landet för en dag i "storstaden" (ja den största staden här i närheten i alla fall:-)




1 Comment »

This entry was posted on lördag 21 juli 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “En dag i Kalmar”

  1. Vad härligt med varmare väder! Fyndar inte så ofta heller, men ibland kan jagbhitta ngt OM plagg jag vill ha!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Använder Blogger.