Godaste hamburgarna

onsdag 1 augusti 2012

Igår kväll var mannen och jag på den omtalade restaurangen Kalk i Löttorp (barnen fick stanna hemma hos mormor, morfar och kusinerna). Och där serverades vi underbart goda hamburgare. Verkligen värt ett besök. Det enda som slog mig (och som jag ofta upplever i Sverige faktiskt), restaurangen var halvtom. Fastän det är högsäsong nu. Jag gillar nämligen när det är liv och rörelse och mycket folk och är ju van vid det efter så många år i Schweiz. Men vi fick en mysig kväll och god mat och gott vin därtill. 


Idag är det ju 1. Augusti, dvs. Schweiz nationaldag. Nationaldagen är en stor dag i Schweiz och firas med pompa och ståt och med fest och fyrverkerier. Så det blir lite fest hos oss i Ölandshuset också, men utan smällare (vilket sonen tycker är väldigt tråkigt). Och nationaldagen visar sig från sin bästa sida, klarblå himmel och inte ett moln så långt ögat når. 


En av de godast hamburgare jag ätit faktiskt



Add a comment »

This entry was posted on onsdag 1 augusti 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.