Lite gott och blandat

torsdag 16 augusti 2012

Ja tiden flyger igen och jag hinner knappt sitta framför datorn... Cirkusen igår var helt suverän! Cirkus Knies hästnummer är legendära och jag bara satt där och trodde knappt mina ögon. Vackra svarta frieser och massor av araber, alla skimmlar som min lille plutt. Helt otroligt hur man kan stå på två galopperande hästar och hålla i fem hästar till som galopperar framför. Och varmt var det i tältet, varmt så vi nästan rann bort.. när vi skulle köra hem visade termometern 36.5 grader... Men vi fick lite svalka i natt då det regnade, men redan imorgon ska hettan komma tillbaka så det får bli en helg vid strandkanten med fötterna i det svala vattnet. 

Idag har Cardinale blivit skodd för första gången och det gick jättebra (som alltid när man gör något nytt med honom:-). Han är så trygg med oss människor så det blir aldrig någon stor grej. Så nu har jag verkligen en ridhäst! Men lär inte bli så mycket ridande denna helgen i alla fall. Är ju nästan djurplågeri när det är så varmt. Men nästa vecka ska vi sätta igång igen på riktigt och om några veckor ska jag börja ta lektioner för Eva (som red in honom). 

Det var strängt förbjudet att fotografera igår men lyckades i alla fall få några suddiga (iphone) bilder på elefanterna. Var himla häftigt att sitta nästan längst fram när dessa stora djur kom in. Och barnen gillade det skarpt:-).


Add a comment »

This entry was posted on torsdag 16 augusti 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.