Lite nytt i garderoben

tisdag 28 augusti 2012

Njuter av tystnaden här hemma när barnen har gått till skolan. Måste göra listan är nästan lika lång som igår så har en hel del att fixa med idag. Men först blir det en sväng till stallet och en kort ridtur. Har mer tid idag då barnen inte kommer hem förrän klockan tre och jag inte behöver laga lunch (jag älskar ju att laga mat, men att laga lunch till barnen tycker jag är föga inspirerande). Såg förresten ett intressant inslag i nyheterna igår om kvinnor som jobbar i detta land och har två barn på dagis. Det lönar sig med en anställning upp till 40 %. Jobbar man mer eller tom heltid så kostar det. För kostnader för dagis och skatt överskrider hela  inkomsten (och då pratar vi om en bra medelinkomst). Sjukt va??? Ur samhällsekonomisk synpunkt rent vansinne och för att inte tala om jämnställdhet! Visst, tycker det är bra om man har valmöjligheten och kan stanna hemma lite längre när barnen är små om man vill men inte ska man behöva betala för att utföra sitt yrke??!!!! Klart, när barnen sedan börjar i skolan så sjunker kostnaderna, men så borde ju ett samhälle inte få fungera.  

Ja och till något annat, hann ju med ett snabbt stopp i Kalmar när vi åkte hem ifrån Sverige för några veckor sedan och fick med mig två Hundydorytröjor. Min första och enda höstshopping hittills (tror jag väntar lite till, åker ju till Sverige om några veckor och då har affärerna säkert fyllts med höstkläder:-). Och nu hänger de oanvända i garderoben och väntar på svalare dagar:-).




3 Comments »

This entry was posted on tisdag 28 augusti 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

3 Responses to “Lite nytt i garderoben”

  1. Du gjorde ett riktigt kap! tror den tröjjan är svår att få tag i nu! ångrar så att jag inte slog till på den!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade faktiskt först på nätet och där var den slutsåld så hade nog tur att den fanns kvar i affären:-)

      Radera
  2. Snygga grejer du köpt! Jag har också shoppat några HD plagg på nätet som jag väntar på. Får se hur det blir:) kram Victoria

    SvaraRadera

Använder Blogger.