Nu väntar mer sommar

fredag 3 augusti 2012

Nu börjar vår långsemester här på Öland definitivt lida mot sitt slut... på söndag lämnar vi vår favoritö för att åka hem till Schweiz igen. Och ser faktiskt fram emot att åka hem, är väl alltid härligt att komma till sitt eget hus? Sedan väntar ju lite mer sommar också. Tycker det skrivs en hel del om höst redan här i Sverige men i Schweiz väntar fortfarande sköna sommardagar. Hösten börjar tidigast i Oktober för min del. Största skillnaden mot här är nog värmen. Vet att jag kommer sitta på min altan när termometern börjar närma sig trettio grader och längta tillbaka till den svala vinden på Öland. Men allt har ju sin tjusning och det är ju bra det också. 


Det bästa med att vara borta så länge är att jag sprudlar av ideer. Nu gäller det bara att sätta igång och se till att förverkliga dem också. Har nämligen en affärsidee som jag tänker spinna vidare på och är riktigt pepp inför det (mer om det kommer säkert senare i den här bloggen:-). Men nu tar vi och njuter av den näst sista dagen här och nu först. 


Snyggt nummer av Sköna hem inhandlades igår. Men omslaget var mer inspirerande än innehållet tyvärr
Mannen min åkte på fotboll till Kalmar igår kväll (vårt hemlag Berner Young Boys spelade mot Kalmar i europacupen.. och förlorade). Och jag passade på att frossa i räkor. Passar mig mycket bättre än fotboll:-)


Add a comment »

This entry was posted on fredag 3 augusti 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.