Ridtur med blessyrer och galamiddag

torsdag 23 augusti 2012

Redan torsdag igen, veckan börjar närma sig sitt slut. åkte till stallet tidigt i morse för att kunna rida innan det blev alldeles för varmt. Men hjälpte inte särskilt mycket, för när jag klockan nio gav mig av med Cardinale så rann svetten redan (på mig i alla fall). Och vi lyckades komma hem med lite blessyrer.. Cardinale har nog inte riktigt vant sig vid skorna ännu och att det är lite halare på asfalten, för han halkade (eller snubblade, gick så snabbt så hann knapp se) och hamnade på ena knät och fick ett skrubbsår (jag gick som tur är när det hände:-). Och när vi var nere vid ridbanan och jag skulle spänna sadelgjorden så kom tåget, C. tog ett steg åt sidan och landade mitt på min fot. Aaaaaaaj, kan jag bara säga. Men resten gick finemang:-).

Ikväll väntar galamiddag, vi är bjudna till en invigning och klädsel är elegant så får leta upp något i garderoben och piffa upp mig lite, är ju inte var dag sådant händer:-).


Kvällens inbjudan till fest! 



1 Comment »

This entry was posted on torsdag 23 augusti 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Ridtur med blessyrer och galamiddag”

Använder Blogger.