Skynda långsamt

tisdag 7 augusti 2012

Ja då var man hemma i alplandet igen... kom hem igår eftermiddag och fick röja lite först innan jag kände mig riktigt som hemma (mannen och sonen var ju ensamma hemma i en vecka och därefter har huset stått tomt, förutom tre katter som har gått ut och in:-). Vår lilla trädgård ser ut som en djungel så där har jag en hel del att göra idag. Mina bambusar har inte börjat växa, men däremot har jag ca. 50 cm högt ogräs i krukorna, inte riktigt lika fint:-). 

Vaknade av ett envist ringande vid nio idag (vi tar det lugnt såhär första dagen). Trodde det var telefonen, men såg lite senare att det hängde en DHL lapp på rren. surt att jag missade det för är någonting såååå fiiiint. Har nämligen förälskat mig i det underbara Baliparasoll som jag sett på en del bloggar och hittade en affär i Tyskland som hade det i massor av färger. Så nu har jag beställt ett svart och hade jag inte varit en sådan sömntuta i morse så hade jag redan kunnat ställa upp det på terassen... ja får väl vänta lite till. Har precis avklarat frukosten och är lite smått irriterad över att jag skulle vakna med nackspärr idag! Så fruktansvärt onödigt och det strålar ner i hela armen när jag skriver här på datorn. Tvivlar på att det blir bättre av trädgårdsarbete, men kan inte vänta med att få trädgården fin. Och ja vädret, sol och upp emot 27 grader ska det bli hela veckan, precis i min anda:-). 


Klockan är snart elva och jag har bara hunnit med frukost och kaffe så får nog sätta igång nu. Förutom trädgården har jag fyra väskor att packa upp, tvätta, sortera post (hur mycket post kan man få på fem veckor, fick nästan dåndimpen).




1 Comment »

This entry was posted on tisdag 7 augusti 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Skynda långsamt”

  1. Gud vad mysigt du har det! Vi har skaffat en stooor brevlåda för posten:) men parasollet är jag avis på! Går det att beställa till sverige tro? Kram Nilla

    SvaraRadera

Använder Blogger.