Redan tisdag

tisdag 4 september 2012

Gårdagen bara flög iväg och hann inte riktigt med utan att egentligen veta varför. Vissa dagar är bara så. Och nu är det redan tisdag och en grå sådan. Det är visserligen någorlunda varmt igen (tjugo grader) men grått!!! Gillar inte sådana här grå dagar och längtar efter lite sol (men den kommer snart såg jag imorse:-). 

Har några små (eller större) inredningsprojekt här hemma nu i höst. Först ut är rummet nere i källaren som nu används som kontor (till mannen) och som gästrum. Har beställt lite nya möbler på Ikea som jag väntar på och innan de kommer så ska det röjas. Bort med allt gammalt och onödigt och den gamla soffan måste jag också bli av med. Tar lite emot att börja men får ha slutresultatet framför mig då kommer väl motivationen:-) Rummet är ca. 35 m2 och har dagsljus (fönster) men är ändå ganska så mörkt. Så ska försöka få det lite ljusare med vita möbler och belysning. Lite före och efterbilder ska det bli:-). Funderar på matstolar gör jag också. Väljer mellan en enkel bistrostol i trä och eames plastic side chair. Och det lutar nog mer mot eames stolen som skulle bryta av fint mot träbordet. Vad tycker ni?

Nu måste jag åka och lämna dammsugaren, som pajade igår, på lagning. För utan den klarar jag mig inte. Men finns väl inget tråkigare än att lägga pengar på en dammsugare??




3 Comments »

This entry was posted on tisdag 4 september 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

3 Responses to “Redan tisdag”

  1. Tyvärr så ser jag inte översta bilden, men eames har jag och är nöjd med dom!!!
    Kan bli kanon! Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska nog bilden synas:-). Är eamesstolen bekväm att sitta länge på och har du med eller utan dynor? Kram Sarah

      Radera
  2. Svårt val det där. Båda snygga men eames har man ju sett rätt mycket ett tag. Du är duktig på att få till det personligt så jag är säker på att det blir bra! Kram

    SvaraRadera

Använder Blogger.