Hemma igen

måndag 12 november 2012

Ja då blev det måndag och jag är hemma i alplandet igen. Glad för det faktiskt för höll på att missa flyget i Köpenhamn igår kväll, det var på håret att jag hann med. Vi var på brunch på Karlaby Kro på Österlen och det var verkligen värt ett besök. Så om du befinner dig på Österlen en söndag och vill njuta av något gott så åk dit (vi hade först tänkt att åka till The Lodge, men det var tyvärr fullt. Det får bli nästa gång:-). Underbart god brunchbuffet och rätter som man kunde beställa in (vi åt till vi nästan var fyrkantiga:-) och mysig atmosfär. Ja och sedan var jag tvungen att sätta mig i bilen och köra till Malmö och ta tåget till Kastrup. Hade räknat ganska så knappt med tid och lyckas med bravaden att missa avfarten mot Köpenhamn innan Malmö. Så tog sin tid innan jag kom rätt igen. Parkerar hyrbilen och springer in till stationen och ser att tåget går om en minut. Rusar ner för rulltrappen (stackars min väska) utan att köpa biljett och tåget börjar rulla precis när jag kommer fram.... oj, oj vad arg jag blev. Så var helt övertygad om att nu hinner jag inte i tid... (då hade jag bara en timme kvar till flyget skulle gå) och knappt blev det. Kom fram till baggage drop en minut innan de stängde för mitt flyg... ja lite tur ska man ju ha också:-). Så kom hem tillslut och nu är det måndag igen, men en lugn sådan som tur är. 


Några bilder ifrån gårdagen på Karlaby Kro (men tyvärr blev det något fel när jag skulle föra över bilderna, hälften blev bara svarta och vet inte alls varför...hrm)
 Cool kille:-)



 Söta lilla Ellesiri fick också följa


1 Comment »

This entry was posted on måndag 12 november 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Hemma igen”

  1. Oj,så fint det var där.

    Vilken tur att du kom hem trots strulet. :)

    ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera

Använder Blogger.