Lek i morgondimman

söndag 18 november 2012

Helgen börjar lida mot sitt slut och det är många upplevelser som har präglat detta november veckoslut. Igår var vi på min farmors begravning som var väldigt sorglig men även vacker och stämningsfull. Många människor som tog avsked och ett vackert och värdigt slut på ett långt och lyckligt liv. En älskad människa har som har lämnat oss. Men det blev ett abrupt slut efter sista avskedet på kyrkogården då min systers kille snubblar vid en slänt och trillar och slår hål i pannan på stenplattorna. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka till akuten med en stackars gråtande och blödande liten kille. Vi fick som tur var snabbt hjälp och såret tejpades ihop och vi kunde återvända till avskedsmiddagen med en omplåstrad och blåslagen liten kille. 

Idag har vi varit uppe i stallet och lekt lite med min Cardinale i morgondimman där solen långsamt kom fram. Och nu har syster min åkt hem och mina föräldrar åker imorgon. Så vi njuter lite till av denna söndage och nu väntar ett varmt bad och en god middag. 


Lek i morgondimman med min vackra Cardinale

3 Comments »

This entry was posted on söndag 18 november 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

3 Responses to “Lek i morgondimman”

  1. Oj vilken omtumlande vecka med stora händelser! Ja allt styr man inte över, men allt verkar gått bra i alla fall. Kram Victoria♡

    SvaraRadera
  2. Vacker häst, jag hade ett arabsto innan, men lite ljusare skimmel, som en sagohäst var hon. Men din häst har väl hästkompisar hoppas jag?

    /L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har han kompisar, de är tre i stallet:-)

      Radera

Använder Blogger.